Tonja Jelen – Ko te napiše knjiga in Živa dvorišča – Poezija, romani, knjige, literatura na portalu za književnost in mišljenje. Društvo slovenskih pisateljev.
Zahvaljujemo se vsem, ki so našo stran podprli z všečkom!
Na zadnjo junijsko soboto je v Mariboru potekala prva uradna predstavitev pesniške zbirke Nine Medved Drseči svet. Čeprav je zbirka izšla lansko leto, je zaradi pandemičnih razmer literarni dogodek bil izveden šele zdaj.
Predstavitev knjige Drseči svet je potekala v dveh festivalskih sklopih, in sicer sta to bila 24. Slovenski dnevi knjige v Mariboru – Ko te napiše knjiga in Živa dvorišča. Prav slednji festival pa je še posebej pomemben z vidika, kako je Nina Medved zastavila sam literarni večer. Ta je sicer potekal v zavetju enega izmed mariborskih dvorišč, ki postajajo vedno bolj zanimiva prizorišča za različne kulturne dogodke. In prav Živa dvorišča to oživljajo, kar si lahko preberete tudi v samem intervjuju z Matejo Meh.
Literarni večer je bil razdeljen namreč na dva dela, če spomin na prej omenjeno iztočnico, in sicer na literarno delavnico in predstavitev Drsečega sveta. Pesnica, prevajalka, slamerka, performerka, producentka in seveda tudi literarna mentorica na Drugi gimnaziji Maribor N. Medved je v prvem delu izvedla enega od postopkov, kako napisati (svojo) pesem. In to za obiskovalce in obiskovalke, ki so na dvorišču spet lahko odkrili igro, pogovor in medsebojno interakcijo med branjem svojih pesmi ali kar sestavljank iz ta večer predstavljene zbirke. Kako raznoliki so lahko svetovi poezije in odvisni od tega, kar počneš v svojem življenju, so ugotavljali popolni naturščki v pisanju poezije. Ustvarjanju pesmi pa se je pridružil tudi manjši del mariborske pesniške scene.
Nato se je delavničarski del prevesil v pogovor o knjigi in branju pesmi. Občinstvo je najprej v imenu Živih dvorišč nagovoril Tomaž Podbevšek, ki se mu je pridružil še Jan F. Podbrežnik. Ta je zbrane nagovoril kot del ekipe ZIZ in živeči na gostujočem naslovu.
Pogovor z Nino Medved je usmerjala literarna kritičarka in novinarka Večera Petra Vidali. Več kot tehtno je tekla beseda o avtoričini pesniški poti, zbirki in pa seveda teoretičnih oznakah, ki jih je postavila P. Vidali. Ena od zelo izstopajočih oznak so vsekakor za pesmi o telesu, ki jih je moderatorka poimenovala telesnice. Prav tako pa je pomenljiva opažena oznaka magistrale za okrepljene verze v pesmih. Pesmi iz zbirke so tako pesmi o dotiku in stabilnosti, kot je ugotavljala P. Vidali, prav tako pa kažejo tudi na umerjenost in iskrenost, kot se da razbrati iz samega branja in vpogleda v avtoričino delo. Če pridam. N. Medved je dodala, da sta pesnica in subjektka isto in da je v resnici močan tisti, ki pokaže oziroma zna pokazati svojo nemoč. Skratka pesniška zbirka v bildungsromanu, če sklenem besede voditeljice.
Kako nujna in pomembna so taka druženja, pa seveda pričajo tudi drugi literarni in glasbeni dogodki, ki so potekali istočasno na drugih mariborskih dvoriščih. To so zdaj dokazali tako nastopajoči, ki so z enormno mero entuziazma »dali vse od sebe«, kot večštevilčno občinstvo (seveda v skladu s koronapredpisi), ki so je na dogodke v živo več kot le čakalo.