/ 

Serijski morilci

  
Aleš Jelenko – Poezija, pesmi, knjige, literatura na portalu za književnost in mišljenje. Društvo slovenskih pisateljev.

   

         

Zahvaljujemo se vsem, ki so našo stran podprli z všečkom!

  

Aleš Jelenko je razlago o nastanku poslanih pesmi našel v izjavi ameriškega množičnega morilca Teda Bundyja

»Pri umoru ne gre za pohoto ali nasilje. Gre za posedovanje. Ko začutiš, kako iz žrtve prihaja zadnji izdihljaj življenja, jo pogledaš v oči. V tistem trenutku si bog.«

   

*** 

  

SERIJSKI MORILCI

  

The Green River Killer

  

Slepota je vselej posledica
odločitve. Nikoli nima naravnega vzroka.
Zato potrebujemo več psihiatrov
in manj zdravnikov splošne medicine.
Človek umre takrat,
ko vanj trešči svetloba,
ne tema. Črnina ne odpira.
Gary Ridgway se ni zlomil
takrat, ko so ga soočili z dejstvi,
pač pa takrat, ko mu je bilo odpuščeno.
Takrat je jokal.
Bilo je leto 2003 in on je jokal.
Svet trzne ob sunku lepote.
Včasih se mi zdi,
da zlo ne obstaja,
vsaj ne takšno, kot nam ga predstavljajo,
temveč obstajajo zgolj deviance beline,
ki nastanejo zaradi
meni neznanih razlogov.
Hudiča ni,
je zgolj angel
s polomljenimi krili.
Onostranstvo ni takšno,
kot se zdi
na prvi pogled.

  

***

  

The Killer Clown

  

Želja po ubijanju
vznikne ob zatiranju.
Takrat izplava na površje
in se manifestira
v dejanja.
Človek, ki se izgubi
v povprečju,
je najbolj smrtonosen,
in tisti, ki izstopa,
je dejansko puhast kot oblak.
Pes, ki laja, ne grize.
Ljudje so to vedeli
že pred časom.
John Wayne Gacy je jemal
nežno, brez (pri)sile.
“Girls are no fun to kill,
guys are more interesting to kill,”
je dejal in se krvavo nasmehnil,
ko so iz podzemlja pulili
lobanje z imeni.
Bilo jih je 33. Bilo jih je 33
in očesne odprtine so bile tako velike,
da se je zdelo, kot da gledajo.
Morda tudi so.
Toda –
je usoda zaradi tega
kaj lažja?

  

***

  

The Lady Killer

  

Lepota je pomembna.
To, kar trdijo starši –
ni pomembno kako izgledaš,
pomembno je, kakšen si -,
absolutno ne drži.
Ted Bundy je –
tik pred usmrtitvijo –
dobival na desetine pisem
strastnih oboževalk
(z napol golimi fotografijami).
The All-American Boy je postal
svetovna zvezda.
Ni pomembno,
kako je do nje prišel.
Preko 30, 50 ali 100 trupel.
Še enkrat – ni pomembno.
Vse, kar šteje,
je outcome
(in njegov videz).
Če nimaš vesti,
je vse tako zelo enostavno –
kajenje, pitje,
reševanje križank, tuširanje,
tek, dvigovanje uteži,
posilstvo, umor.
Vse ima enako težo.
Božji izgovor je lahko le,
da mu je pozabil vcepiti dušo.
Neke vrste napaka
v proizvodnem procesu.
To bi mu še lahko oprostil.
Toda to, da je za vse okrivil pornografijo,
tega mu pa ne morem.

    

    

   

Poezija drugih avtorjev in avtoric

    

 

O avtorju / avtorici
(fotografija Matej Nareks) Aleš Jelenko (Celje, 1986) iz Slovenskih Konjic, po izobrazbi magister managementa. Izdal je pesniški zbirki Kontejner (Volosov hram, 2016) v soavtorstvu s Heleno Zemljič in Prvinska govorica (Kulturni center Maribor, 2017). V sklopu magistrske naloge je napisal strokovno knjigo Spopad z moralo (Ekslibris, 2010). Objavlja v Literaturi, Sodobnosti, Apokalipsi, Mentorju, Vpogledu, I.D.I.O.T.-u, Rukopisih, Hotenju, Zvonu, Rasti ... Je dvakratni finalist Festivala mlade literature Urška JSKD (2015 in 2016), polfinalist (2015) in finalist (2017) Pesniškega turnirja založbe Pivec, prejemnik Mentorjevega feferona za najboljšo protestno pesem ali družbeno satiro (2017) ter prejemnik “bronaste čipke” za poezijo v Žireh (2015), zmagovalec mednarodnega literarnega natečaja “Duško Trifunović” (2015) in mednarodnega natečaja “Janoš Siveri” (2017) v Novem Sadu, zmagovalec mednarodnega natečaja "Ritratti di poesia" v Rimu (2018) ter prejemnik občinske Prešernove nagrade za izredne dosežke na področju kulture (2018). Je idejni vodja literarnega festivala Spirala (Slovenske Konjice) ter urednik istoimenske literarne revije. Od leta 2017 je tudi področni urednik pri založbi Kulturni center Maribor ter celjski literarni reviji Vsesledje.