19. septembra, 2023  /  Kritika

Izpoved otroka, ki ga ni

V delu Materinska knjižica, ki tako formalno kot vsebinsko nosi primesi poezije, na izjemno subtilen, neposreden in pronicljiv način problematizira doživljanje mlade, neimenovane ženske po spontanem splavu, ki se ji je zgodil v devetem tednu nosečnosti.

29. decembra, 2022  /  Kritika

Ocena zbirke Kristine Kočan Selišča

Posebno težo v zbirki nosi materinstvo. Prav to je tudi gibalo in poudarja nov vidik v poeziji Kristine Kočan. Skozi ta odnos subjektka niza ljudske pesmi, izštevanke in nas zdaj približuje k novemu tradicionalizmu, ki ga vpeljuje v njen že poznan neointimizem.

28. decembra, 2022  /  Kritika

V besedo ujeti nastajajoči svet

Vendar domet romana ni v osrednjem ljubezenskem zapletu s tragičnimi posledicami za vse vpletene, temveč v orisu surove povojne atmosfere delavskega predmestja, katerih resnične dogodke oz. fragmente iz otroštva Jančar znova, v prepoznavni maniri, subtilno preplete s fiktivnimi dogodki in svetopisemskimi motivi.

27. decembra, 2022  /  Kritika, Mišljenje

»Vojna je molk«

Impresivna slikanica kratkih, metaforično nasnutih misli o vojni, ki ob temačnih podobah »privablja« s svojo »odbojnostjo«, je prišla pred slovenske bralce v času, ko smo se, kolikor je to dovoljeno pomisliti, skorajda že navadili na vsakodnevna poročila o ne tako oddaljeni vojni.

27. decembra, 2022  /  Kritika

Pesem Saše Pavček uliva srce

Knjiga je priča ljubezni, ta se, z avtoričinimi besedami, udejanja kot »nerazvezane vezi«, in sicer po tem, ko so ljubljeni in bližnji umrli, vezi so zato zastale, otrple v času. Zastali čas je torej drugo ime za ljubezen.

29. novembra, 2022  /  Kritika

Ocena zbirke »Prostor sredi križišč«

Čeprav je v obravnavani poeziji nenehna fragmentarnost odnosov, mimobežnost misli, prehajanje in osvobajanje individuuma, pa se zdi, da želi poezija povedati prav antipod vsemu doživljanju tega časa – nikjer ni več jedra, miru, poglobitve. Avtorica nam s prikazovanjem razkroja absolutnega ne prizanaša.

29. novembra, 2022  /  Kritika

O negi odnosa

Adichie se s spomini vrača v čas otroštva, zaznamovanega s kolektivnim duhom strogega uokvirjanja in usmerjenega pričakovanja
bodočih žená. Žená kot predvsem prijaznih, ustrežljivih in samozatajevanih soprog in ne kot samostojnih, izobraženih, močnih in negovanih žensk.